Yandex впроваджує новий метод оцінки популярності сайтів

0
81

Yandex розробив для вебмайстрів та власників інтернет-майданчиків нову технологію оцінки ресурсів. Тепер основним критерієм оцінки стає комплексна системна характеристика, що визначає рівень затребуваності сайту.

Метрика отримала назву «індекс якості сайту» (скорочено – ІКС). Характеристика ІКС йде на зміну існуючого «тематичного індексу цитування» (ТІЦ) і пізніше займе його місце в сервісі «Яндекс.Вебмастер».

Інтернет вже не той

Зацікавлені особи матимуть можливість визначити значення ІКС для свого ресурсу і зробити порівняння з іншими показниками. Зараз новий алгоритм проходить бета-тестування і може бути доопрацьований.

ТІЦ від Yandex з’явився близько 20 років тому (1999), і протягом всього часу визначав «авторитетність» інтернет-ресурсів. За основу бралися кількість і значимість посилань на сайт з інших платформ. За період існування ТІЦ структура самого інтернету змінилася: отримали велике розвиток соціальні месенджери і соцмережі, зросло число мобільних сайтів і користувачів мобільних пристроїв.

Алгоритми пошукової видачі також стали іншими. Сучасне ранжування засноване на безлічі різного роду показників. Посилання вже не входять в число найважливіших критеріїв якості ресурсу, на які слід орієнтуватися вебмайстрам, хоча повністю відмовлятися від даного показника передчасно.

Фахівці Yandex вважають існуючий спосіб формування метрики якості ресурсу дещо застарілим. За їх уявленням, значимість того чи іншого сайту в даний момент більше пов’язана з зацікавленістю відвідувачів веб-сторінки, які визначають її затребуваність. В офіційному повідомленні компанії йдеться про те, що корисність сайту визначається тим, наскільки продуктивно користувачі можуть вирішити свої питання з його допомогою.

Чинники поведінки

Визначення системної метрики ІКС ведеться на основі не тільки загальної кількості відвідувачів інтернет-сторінки, але і рівнем довіри до ресурсу. Останній визначається за допомогою аналізу факторів поведінки користувачів.

До поведінкових чинників аналітики відносять всі дії, які вчиняють юзери на певному ресурсі. У їх число входить період перебування на сайті, число переглянутих сторінок, здійснення переходів по посиланнях, критерій повернення на сторінку та ін. Поведінку користувачів відноситься до основних параметрів, що визначає формування кінцевого списку видачі сайтів сучасними пошуковими системами.

Не так давно Yandex перевів метрику ТІЦ з сервісу «Яндекс.Каталогу» в «Яндекс.Вебмастер» через закриття першого. Аудиторія «Яндекс.Каталогу» зменшилася, і компанія не побачила подальших перспектив розвитку платформи. Перед цим компанія перестала обробляти заявки за додавання сайтів в свій «Каталог», число яких на сервісі до того моменту становило більше 115 тисяч одиниць.

Продукт від Google – аналог ТІЦ

За рік до появи ТІЦ компанія Google увійшла в число перших пошуковиків, стали використовувати систему посилального ранжирування. Нова система призводила до більш продуктивної пошуковій видачі. Алгоритм PageRank авторства Ларрі Пейджа (одного із засновників Google), названого по імені свого розробника, визначав числове значення для набору документів, пов’язаних посиланнями, визначаючи таким чином «авторитетність» того чи іншого ресурсу.

Пізніше інші пошукові системи також впровадили аналогічні механізми. Останнє оновлення PageRank датований 2013 роком, а через три роки (2016) Google не стала більше використовувати PageRank, офіційно відмовившись від показника і обнуливши його для всіх сайтів.

Джерело: http://download.openlib.org.ua/

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here